3 C
Prague
Čtvrtek, 25 dubna, 2024

/

Na jaká klíčová slova v rámci optimalizace webu byste se měli zaměřit?

Úspěšné nalezení klíčových slov pomůže veřejnosti, aby vás našla, a kromě toho zlepšuje hodnocení vašich příspěvků ve vyhledávačích. Když vše provedete správně, nebudete muset utrácet tolik peněz za PPC reklamu. Špatně zvolená klíčová slova naopak nechávají váš web zmizet v hlubinách internetu. Pojďme se proto podívat, jak najít ta správná.

Klíčová slova jsou výrazy a fráze, které vaši potenciální zákazníci používají, když hledají produkty a služby, jež nabízíte. Jsou základem pro SEO marketing, jelikož vyhledávačům dávají vědět, čím se vlastně zabýváte. Pokud je budete používat v příspěvcích na blogu nebo v popisech produktů, zobrazíte se ve výsledcích vyhledávání na přednějších příčkách. Musíte ale vybrat ta správná slova, jimiž zacílíte na svou klientelu.

Zajímavost: U organických výsledků vyhledávání získá první odkaz asi 28 % všech kliknutí, ten na šestém místě už jen 5 %.

Jak tato klíčová slova zjistit? Pomůže analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov by vám měla pomoci identifikovat slova, která nejlépe vystihují obsah vašich stránek. Vy znáte svou firmu zvenčí i zevnitř, proto možná myslíte, jinak než vaši potenciální zákazníci. Vámi předpokládané výrazy a fráze se nemusí shodovat s tím, co vyhledávají zákazníci.

Když provádíte průzkum klíčových slov pro SEO, měli byste se soustředit na čtyři různé záměry vyhledávání.

Informační

V tomto případě lidé hledají informace. Patří sem dotazy typu „příznaky intolerance laktózy“ či „nejlepší recept na svíčkovou“.

Navigační

Tady uživatelé hledají konkrétní společnost nebo web. Představte si dotazy jako „hodiny zumby Brno“ nebo „přihlášení do České spořitelny“.

Transakční

Zákazníci porovnávají, ještě nejsou zcela rozhodnutí pro nákup. Hledají věci jako „10 nejlepších televizí“, „recenze bezdrátových sluchátek“.

Komerční

Tady už uživatel konkrétně ví, co si chce koupit. Jedná se tedy o dotazy na konkrétní produkty jako „květinové šaty“, „litinová pánev“ atd.

Jestliže se zabýváte prodejem zboží či služeb, pak byste měli zahrnout do titulků, meta description a textů zejména slova týkající se transakčního či komerčního vyhledávání.

Co jsou tzv. long tail klíčová slova?

Ačkoliv v češtině používáme pojem „klíčová slova“, velmi často nejde o pouhé jedno slovo, nýbrž celou frázi. Těmto delším frázím obsahujícím tři či více slov se říká tzv. long tail klíčová slova. Jsou to velmi konkrétní fráze, jež zákazníci používají, když už jsou trochu dále v nákupním cyklu – a právě proto byste na ně měli cílit.

Long tail klíčová slova přivádí na váš web návštěvnost s vyšším potenciálem ke konverzi. Ostatně uživatel hledající „toustovač“ se může nacházet v jakékoliv fázi procesu nákupu či porovnávání. Jestliže ale hledá „chromovaný toustovač na 4 tousty“, už velmi dobře ví, co chce, a šance nákupu je vyšší.

Obzvlášť jestli se pohybujete ve vysoce konkurenčním oboru, měla by se vaše analýza klíčových slov zaměřit na long tail výrazy. Nemá cenu se přít s konkurencí o příliš obecná klíčová slova, získejte si zákazníky na těch long tail.

A pokud si nejste jistí výběrem správných klíčových slov, nebo ta vaše prostě nefungují, neváhejte se obrátit na odborníky. Vyplatí se to.